Theo en Cor weer op pad naar Realp 4
Vandaag moesten we toch wel een beetje bijkomen van ons zeer lange avontuur van gisteren. Iedereen was blij dat de waterleiding buizen zonder ongelukken in de keertunnel terecht waren gekomen. Onze bouwleider Christof maakte vanochtend zijn verontschuldigingen voor deze wel heel zware dag voor ons. Het was allemaal ook voor DFB-begrippen maar net goed gegaan en daar waren wij toch maar bij!

Vandaag kregen we wat lichter werk te doen op het depot. Onkruid weghalen langs het spoor naar het station en het netjes opvullen van een goot met ballast langs het spoor. We hadden deze week al genoeg geoefend met het verplaatsen van ballast. Het resultaat aan het einde van de dag was er dan ook naar. We kregen net de uitnodiging van één van de bouwleiders om volgend jaar weer met hem te gaan werken, mooi toch…

Vandaag was een bijzondere dag voor de DFB. De grote 708 werd vandaag voor het eerst na certificering, ingezet met een grote passagierstrein.ld met bobo’s in mooie pakken.


De Loc werd vanochtend versierd met zonnebloemen. Het plein met de draaischijf was gevuld met bobo’s in mooie pakken.

Gelet op onze uitstraling pasten we daar natuurlijk perfect bij! Onze plaats was in de goot naast het spoor.
Overeenkomstig de veiligheidsvoorschriften begroetten we de machinist met een stramme hand omhoog, waarna we wuivend de begroeting van de passagiers in ontvangst namen. Wij hadden een fijne dag met op tijd koffie , thee en de onovertroffen Realp cake. Onze werkweek zit er bijna op.

Groeten van Theo en Cor uit Realp


0 Comments